WESTERWALD - DUITSLAND

Datum: 25-28 mei 2006
Aantal trip: 780 km
Verblijf: Waldhotel Imhäuser - 57577 Marienthal

DAG 1 - ST.JORIS WINGE - MARIENTHAL 250km

Rond 08.00 was iedereen paraat aan de parking Gouden kruispunt te Tielt Winge. Iedereen volgetankt en de rit kon beginnen voor ons 2de weekend van 2006. Goed 5 km aan 't rijden en ik zag in m'n spiegel dat er al een stop was voorzien. Eddy, Ludo en ik draaiden dan maar om en moesten vaststellen dat Yvo en Janine geluk hadden met een ongeluk. Yvo zenne Heritage stond volledig plat van achter. Omdat het een feestdag wa konden we nergens terecht en besloot Yvo maar de pechdienst te bellen en af te zien van dit WE. Dus met tienen verder richting Westerwald. Iets over de grens met Aachen werd er gestopt voor een inwendige versterking. We hadden vlug gezien dat er erwtensoep met worst te verkrijgen was en omdat het meer herfst-toestanden waren dan lente konden we deze toch winterkost goed verdragen. Als afleiding gingen Ludo en Jeanine op de uitnodiging in om een "schuttersbrevet" te behalen

Na de versterking ging het in één trek verder richting Westerwald. Aangekomen in het Hotel liep de patron vlug richting garage om ons dadelijk binnen te laten. We waren immers druipnat. Na inchecken in het hotel konden we niets anders doen dan onze regenvesten aan te doen en een wandeling te maken richting Hilgenroth om in het plaatselijk cafe enkele biertjes te drinken. Na de apero was het rond 19.00 tijd om aan tafel te gaan en werden we aangenaam verrast door de lekkere keuken van de chef. Aspergesoep, Wienersnitzel met champignonroomsaus en fritjes en ijs met bosbessen. Na het avondeten werd er nog gezellig bijgepraat.

DAG 2 - MARIENTHAL - KONIGSWINTER - MARIENTHAL 100km

Iedereen paraat om 08.00 voor een verzorgd ontbijt, en onder een droge maar dreigende hemel vertrokken we richting Königswinter. Al was het maar een 50-tal km toch waren we optijd daar en gingen de hemelsluizen open. Voor het bezoek aan "Drachenfells" besloten we om het toeristich treintje naar boven te nemen en te voet naar beneden te komen. Eenmaal boven was de lucht volledig dicht en werden we verplicht het bezoek verder af te werken in de gietende regen. Op de terugweg naar beneden speelde "de meester" het klaar om verloren te lopen. Dus halfweg de afdaling besloten we maar zonder hem het kasteel te bezoeken. Den Ludo heeft geluk want door werkzaamheden was er maar een beperkt gedeelte te bezoeken en besloten we maar verder af te dalen.

Beneden stelden we vast dat Ludo wel erg ver uit het traject was verdwaald. Na een paar telefoontjes konden we hem geruststellen dat we mekaar wel terug zouden vinden en besloten we allemaal ricting Rijn te wandelen om zo het gescheiden koppel terug te kunnen verenigen. We stonden al een tijdje te wachten toen we bericht kregen van "de meester". Het zou Ludo niet zijn moest hij tot aan de Rijn zijn gekomen maar niets van........hij stond aan de bikes. Dus weeral maar een uitleg om de groep terug te vinden. Ondertussen was het middag en namen we een snack op een van de boten op de Rijn. Rond 15.00 en na een kleine wandeling door de stad besloten we ons maar goed te beschermen en aan te zetten richting hotel.

DAG 3 - MARIENTHAL - KONIGSWINTER -WEILBURG - MARIENTHAL 175km

Voor onze 2de dagtrip in Westerwald rijden we richting Wiesensee. Het zou vandaag droog blijven (allee dat hoopten we toch). Via Bad Marienberg bereikten we Pottem. Na een heel kleine wandeling kwamen we in contact met een motorminded persoon en hij zou ons naar een klein bakkerijtje brengen waar we een koffie konden nuttigen. Die duitsers moeten toch nog veel leren om toch ietje meer horecazaken te openen en zeker aan de toeristische trekpleisters. Via Salzburg en Kirburg ging het verder richting Marienstatt voor een bezoekje aan de plaatselijke abdij. Wonderwel was daar een etablissement dat open was en konden we proeven van het plaatselijk bier en kaas. Door het lange wachten kreeg Eddy plots een inzinking.

DAG 1 - MARIENTHAL - ST.JORIS WINGE 265km

Way back home. Na het ontbijt ging het terug huiswaarts. Zonde van het weer want de streek is bijzonder mooi en het hotel overtrof onze verwachtingen in de positieve zin. En voor 170€ per persoon (3 nachten) hadden we toch lekker gegeten en gedronken. so what!
Spijtig van de panne van Yvo en Janine, dus het vervolg van de drairaiaare zal voor in de Alpen zijn. Zeker een streek om terug te bezoeken maar onder beter weersomstandigheden. Op de teller stonden +/- 780km.