IMPERIAL CROWNS (US) The Borderline Diest - april 20, 2007

Holy shit !!!!!!!!! Was dit dezelfde band als afgelopen woensdag in Nekkersdal ?  JA !!!!
Zo zie je maar weer hoe belangrijk de interactie met het publiek pleegt te zijn. Als een band enthousiast weerwerk krijgt van datzelfde publiek in de vorm van “shoutin’ and dancin’ “ wordt ie 10x zo goed. En Jimmie en J.J.  lieten ons hier zien dat ze maar wat graag hun zelfgepende nummers te grabbel gooiden voor deze hongerige bende. J.J.’s slide klonk stukken beter dan twee dagen tevoren, en zowaar.. hij lachte van het begin tot het einde van de show en die duurde toch zowat van tien tot één, vol drie uur non-stop en niemand, ik herhaal : niemand van de overvolle Borderline zat te wachten op de laatste noot. Ergens halverwege de show bekende Jimmie Wood dat dit ‘so far’ hun beste prestatie van de tournée was. An I quote: “In Brussels we’ve played for a bunch of stiffs, man..” And you know what stiffs are ?
Als ik eergisteren schreef dat Jimmie’s show overacted leek, kwam dit in Diest helemaal zo niet over. Hier was het puur rock’n’roll. Motherfuckers nog aan toe. Als hij zingt: “It’s a beautiful day to let J.J. Holyday out” waarna een vettige slide-solo van laatstgenoemde volgt , voel je het zo tot in de puntjes van al je haartjes: deze band speelt graag samen. “Lil’ Death” komt er potig uit,” Pharaoh’s Army” , prachtig, “Altar of Love” met zijn verwijzingen naar andere pareltjes uit de rockgeschiedenis, great stuff. Op de keper beschouwd hebben ze geen mindere nummers. “You motherfuckers are makin’ me work !” roept hij uit als het publiek uitbundig met de handjes ovateert. Maar het straalt van hem af dat hij op die manier nog graag wat overuren maakt. En ik met hem. Alle dagen als het moet. Wie er niet bij was heeft weer eens ongelijk.
’t Is een cliché, maar ’t is helaas de waarheid. Hopelijk volgend jaar terug. Ladies and gents:THE IMPERIAL CROWNS

The Imperial Crowns are:
-Jimmie Wood : vocals,guitar,voodoo,satanism