Yayhoos the (US)

Vrijdag, 16 februari 2007 in JC De Klinker Aarschot.
16 Februari 2007 - Kick-off van ROOTSTOWN. Het nieuwe project van Bruno Verhoeven (ge-varenwinkel) Tom Vanderhaeghen en Bart Aerts. En een kick-off was het.
The Yayhoos werden naar ons aller Hageland gebracht. Voor sommige minder gekend, maar pure rock and roll was het zeker. Met openers als "Where's your boyfriend at" en "Never Give an Inch" van hun laatste cd waanden we ons al dadelijk in de rock & roll periode van de jaren 70. De eerste 6 à 7 nummers konden zo van een stones optreden worden gehaald, dus dadelijk ambiance. Dat deze vier gasten duidelijk alleen maar denken om fun te maken '"on stage" lieten de bezoekers zeker niet aan hun hart komen en er werd daarom ook plezier gemaakt voor het podium. De band liet duidelijk iedereen aan bod komen, en zowel Eric Ambel (medeoprichter van de Del-Lords en Joan Jetts Blackhearts), Keith Christopher (Original Georgia Sattelites), Dan Baird (Geoargia Sattelites) en Terry Anderson (Solo recording artist) kwamen elk aan hun trekken.

Terry Anderson (Drums & vocals)

Keith Christopher (Bass & Vocals)
Na het eerste deel van de gig was iedereen al high van de pure rock 'n roll geluiden en volgde een ietswat rustiger periode met een bewerking van de "Love Train" (ons aller gekend van de O'Jays) en "Right as Rain" van de hand van Dan Baird en Terry Anderson. Met de eerste noten van "Would It Kill You" zat dan weer iedereen back on track, en konden de heren terug hun ding doen met afwisselend rock en een vleugje country. Als leuk intermezzo wisselden ze alle vier van instrument en lieten ze hun andere muziekcapaciteiten horen in "Monkey with a gun".
Dan Baird (Guitar & Vocals)
Na het rustige "Baby I love You" gebracht door Eric, vond Dan Baird het tijd om de eerste tonen van
"Highway Junkie" aan te zetten....Pech voor de gasten van het Mothertrucker Roots Agency maar Terry Anderson (drum & vocals) maakt er ineens een ander nummer van, er zo werden we bijna allen dronken van "Gettin' Drunk". Bij de tweede poging lukte het dan toch en brak de hel los met Highway junkie.
Eric Ambel (Guitar & vocals)
Als eerste bisnummer bracht Keith Christopher ( Bass & Vocals) het rustige "Over the Top" en na een allerlaatste bisnummer kon het niet meer baten, ook al werd er Keep your hands to Yourself gescandeerd, The Yayhoos hielden het voor bekeken.

Rootstown, goeie start en...is there more fun to come?

Foto's and review: Freddy B